کهف اصحاب

*(فأووا إلی الکهف ینشر لکم ربّکم من رحمته)*

کهف اصحاب

*(فأووا إلی الکهف ینشر لکم ربّکم من رحمته)*

عارف و صوفی چه می گویند

خب معلوم است! چرند! شما در مکتب عرفان، جز مشتی مطالب بافتنی ضد عقل که مزین شده به چند آیهء تفسیر به رأی شده و معدودی روایت جعلی، چیز دیگری می بینید!؟

 

البته این پاسخ نابجاست! نه از این بابت که نادرست باشد اتفاقاً خیلی هم درست است! لکن از این بابت که این "عارف و صوفی چه می گویند" یک پرسش نبود! بلکه نام یک کتاب ارزشمند است که در ردّ و نقد اباطیل عاشق پیشگان ملحد و افشاگری دشمنی باطنی عرفان زدگان با عقل و نقل نگاشته شده است بدست عالم جلیل القدر، مرحوم میرزا جواد آقا تهرانی رحمة الله علیه

 

این کتاب از آنجا که با قلمی وزین و متین و روان و قابل فهم برای سطوح متوسط، نگاشته شده و در عین حال، مجهز به ادلّه عمیق و برهان های مستحکم می باشد تأثیر شگرفی روی خواننده می گذارد و ملحدان بدعتگذار عارف مآب، شدیداً از رواج آن بین مردم و نتیجتاً باز شدن مشت شان و عیانی مناشئ اباطیل شان می ترسند همین موجب شده که این کتاب، در بعضی ایام، تحت فشار قدرتمداران ذی نفوذ در عرصه فرهنگ، دچار محدودیت و مسدودیت! شود (یاد وبلاگ اصحاب کهف بخیر!) از ممنوعیت چاپ و محدودیت توزیع گرفته تا آزار و اذیت افرادی که احیاناً اقدام به نشر آن کرده اند همه و همه، علل و عواملی است که موجب شده این کتاب در سالهای اخیر، نایاب شده و دسترسی به مطالب آن، صعب گردد

 

خفاشان شب پرست که سالهاست با هزار حیله و نیرنگ و با اتّکا بر قدرت نامشروع، سعی در خاموش کردن نور خدا دارند غافل هستند از اینکه علی رغم آنها *(و الله متمّ نوره ولو کره الکافرون)* الصف آیه8 و حقایق دین مبین، به وعده حتمی خداوند، به مشتاقان معارف آل الله خواهد رسید ولو از ورای مصیبت ها و صعوبت ها و در آینده نیز ان شاء الله با ظهور مولای غائب(عج) صعوبت ها از جلوی پای پویندگان معالم نبویه و علویه برچیده خواهد شد *(و خسر هنا لک المبطلون)* الغافر آیه78

 

اولین بار که این کتاب را در دهه هفتاد، در دست یکی از رفقای اهل علم، دیده و توّرقی نمودم برایم بسیار جذابیت ایجاد کرد و بعدها نیز مداماً در شوق یافتن اش از این کتابفروشی به آن کتابفروشی می رفتم ولی چیزی نمی یافتم به بعضی دیگر از رفقای اهل علم هم سپرده بودم اگر مشهد رفتند آنجا نیز تفحصی کنند چون ظاهراً به فضل حضرت ربّ الارض و السماء الله سبحانه و تعالی و سیطره امام اهل توحید و سلطان سریر ارتضاء حضرت ابی الحسن الرضا (ع) مشهد مقدس از اباطیل عرفانی، نسبتاً منزه است و یافتن کتب ضد عرفانی در آن راحت تر است اما بازهم خبری نمی شد تا اینکه برادر همسرم که طلبه ای فاضل است در یک سفری به مشهد، کتاب را یافت و دو جلد، یکی برای من و یکی برای خود خرید

 

اخیراً یکی از رفقای محفل تهران مان هم مایل شده بود کتاب را داشته باشد اما گشت و گذار در «نایاب فروشان» حوالی میدان انقلاب، نتیجه ای نداده بود تا اینکه یک کتابفروش، اعلام آمادگی کرده بود که با گرفتن بیعانه، آن را هر طور شده پیدا کند سه شنبه شب که تهران بودم همین دوست عزیز که برای بردن اینجانب برای سخنرانی در جلسه مان آمده بود در ماشین گفت: آن کتابفروش بالاخره کتاب را پیدا کرده ولی من متأسفانه نمی توانم به این زودی ها بروم میدان انقلاب و..... من که صبح چهارشنبه در همان حوالی، کاری داشتم گفتم: مانعی نیست؛ من فردا میدان انقلاب، کاری دارم و می روم و برای شما می گیرم و بعداً تحویل تان می دهم... این شد که صبح چهارشنبه، راهی میدان انقلاب شدم

 

در کتابفروشی جریانات جالبی پیش آمد! کتابفروش کتاب را که به دستم داد گفت: این کتاب خیلی نایاب است ها! قدرش را بدانید سری تکان دادم و گفتم: بله خودم در جریانم... این دفعه برای یکی از رفقاست که آمده ام و سابقاً که برای خودم می خواستم، چند سال تفحص کردم تا یافتم! کتابفروش نگاهی به من کرد انگار با چشمانش می پرسد چرا؟ گفتم: برای اینکه مطالب این کتاب، دودمان بعضی قدرتمندان را بر باد داده است! کتابفروش گفت: یعنی انتقادهای سیاسی کرده است؟ گفتم: خیر.. مطلب سیاسی نیست بلکه اعتقادی است این کتاب، بنیانهای بعضی اعتقادات عرفانی که موجب سوءاستفاده بعضی طواغیت در طول تاریخ شده را نابود کرده است! کتاب را گرفتم و خواستم بیایم بیرون که ناگهان دخترکی وارد شد و به کتابفروش گفت: آقا ببخشید کتاب آقای نخودکی را دارید؟ اینجا بود که پوزخندی زدم و به کتابفروش اشاره کردم این هم یک نمونه اش!

نظرات 23 + ارسال نظر
یییییی یکشنبه 8 شهریور 1388 ساعت 16:21

سلام علیکم

آقا تو این سایت عین مطالب شما هست حالا شما از ایشان برداشتید یا ایشان از شما یا این سایت هم مال شماست؟

http://313amir.ir/?p=sufi-ye-naeb-o-alemam

حسن شنبه 17 مرداد 1388 ساعت 20:34

این کتاب تا ماهه دیگر توسط انتشارات آفاق به زیور طبع آراسته خواهد شد. انشاالله در نمایشگاه قرآن!

ح پنج‌شنبه 4 مهر 1387 ساعت 00:17

کتاب ارزشمند ( عارف و صوفی چه می گوید؟) را از ساییت زیر از آیت الله سیدان می توانید دانلود کنید
www.seyydan.com

متشکر

فوتون جمعه 14 دی 1386 ساعت 14:38

سلام علیکم
خلف وعده بنده در عدم ارسال ایمیلی که قول داده بودم (بخاطر مشغله کاری) باعث شده که حداقل شما به یاد من باشید ، این از اون خلف وعده هایی است که برای بنده شیرین و گواراست، هر چند که بخاطر منتظر گذاشتن شما عذرخواهی می کنم ، روم به دیوار :-)

تهران خواستید بیایید حتما چند روز قبل اطلاع بدید تا ان شا الله دیداری داشته باشیم.

وعجل الله تعالی فی فرج مولانا صاحب الزمان
یا علی

سلام علیکم.. لطف دارید.. خوشحال میشم در خدمت باشم.. یاعلی

فوتون جمعه 14 دی 1386 ساعت 11:23

بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن عرض سلام و ادب خدمت برادر بزرگوارم و همچنین سایر دوستان عزیز و گرامی،
از آنجاییکه مشغله کاری اجازه حضور مستمر را در این محفل دوستانه نمی دهد تاسف می خورم و ضمنا نتیجه می گیرم که دوستان در حق بنده دعا نمی فرمایند و از همگی گله مندم

به هر حال به زور و سریع مطالب دو پست اخیر و تمام کامنت های دوستان را خواندم تا فعلا از قافله عقب نباشم ، طرح مطلب و سوال و غیره پیشکش!!!

از مطالب مستدل شما هم تشکر می نمایم، خصوصا مطالبی که در مورد ادله آوردن بعضی افراد باب شده مثلا علامه فلانی فلان چیز را گفت پس صددرصد درسته!!!!!!!!چنان راجع به برخی از آنها صحبت می کنند که گویا معاذالله امام صادق در مکتب آنها شاگرد حلقه به گوش بوده است.

ضمنا اسکن کتب مزبور از دو جهت می تونه مفید باشه:
1- به راحتی و سریع می توانند اسکن شده و به پی دی اف تبدیل شوند(به جای تایپ که خیلی وقت گیر است، البته با توجه به رعایت حلال و حرام و....)
2- بعضی OCR ها هم در صورت یک اسکن خوب مطالب را تا حد قابل قبولی به فارسی تبدیل می کنند.(جهت سهولت تایپ)

در صورت نیاز من OCR اش رو می تونم در اختیار دوستانی که اسکن می کند قرار بدم.

و عجل الله تعالی فی فرج مولانا صاحب الزمان
یا علی

سلام بر برادر بسیار گرامی که مدتی است چشم به راه ایمیل خصوصی شان هستیم به حکم آیه *(یا ایها الذین امنوا اصبروا و صابروا و رابطوا)* ... ان شاء الله خداوند رفع گرفتاری از بنده و شما و سایر مؤمنین نماید از دوستان عزیز می خواهم که چنانچه در زمینه تهیه فایل کتاب {عارف و صوفی چه می گویند} از طریق اسکن، مایل به همکاری با این برادر گرامی هستند با ایمیل شون تماس بگیرند.. موفق باشید.. یاعلی

عبدالرحمن پنج‌شنبه 13 دی 1386 ساعت 13:55 http://heart-wrote.blogfa.com

سلام ... خدا با شماست.
----------------------------
ممنون از این اطلاع رسانی شما قبلا اسم این کتاب رو از شما شنیده بودم ولی نمیدونستم انقدر نایابه.
----------------------------
خواستم بگم دل نوشت آپلود شده

نفرین ۲
---------------------------
به امید دیدار

سلام.. یاعلی

رضا سالم میلانی پنج‌شنبه 13 دی 1386 ساعت 11:33

با سلام
ببخشید که سوالی که می پرسم بی ربط به موضوع است.
اگر مردی سکه ی طلا در جیبش داشته باشد که مسلما حکم زینت را ندارد برای خواندن نماز باید سکه را از جیبش بیرون بیاورد؟
با تشکر

سلام.. درباره طلا دو عنوان، مورد اشکال شرعی است 1.تلبس به طلا مثلاً لباس طلا یا ساعت مچی طلا یا انگشتر طلا یا زنجیر طلا و... ۲.تزین به طلا درباره حمل سکه طلا در جیب، قاعدتاً نه عنوان اول صدق می کند و نه دوم فلذا مانعی ندارد و نماز نیز صحیح است.. موفق باشید

خادم الرضا علیه السلام پنج‌شنبه 13 دی 1386 ساعت 08:12 http://ala.mihanblog.com

یه پست جالب از وبلاگ انار ترش :
http://tinyurl.com/2szkdc

یکی پنج‌شنبه 13 دی 1386 ساعت 07:33 http://man-mote.tumblr.com

وبلاگ ((من و متعه ام)) بروزم شده است.

خادم الزهراء چهارشنبه 12 دی 1386 ساعت 12:15

سلام
سه مطلب رو میخوام عرض کنم:

۱)یک چیز بسیار جالب!این بنده در منزل پنج شش کتابخانه دارد که برخی از ایشان علمی بوده و در اختیار مطلق من است و باقی نیز مربوط به کتب غیر علمی و ایضا کتب ضاله است که جهت عدم سرایت نجاست! آنها را از دیگران تفکیک کرده ام.البته در کتابخانه هایی که سراغشان نمیروم(غیر از کتابخانه علمی)گاهی کتب نایابی پیدا میکنم!از قضا دیروز به دنبال جستجو برای یکی از کتبی که حدس میزدم در یکی ازین کتابخانه های غیر علمی باشد،بعد از چند ماه سری به یکی از آنها زدم،و با کمال تعجب یک کتابی که مدتهاست دنبالشم و دنبالشید را یافتم!!
انسان در عرف عرفان!!!!
انقدر این کتب زیاد شده اند که فراموش کردم مدتها قبل این کتاب را گرفته بودم و گوشه ای گذاشته بودیم!انتشاراتی هم که آن را طبع کرده است بسیار معروف بوده و محال است آن را در اختیار نداشته باشد،در هر حال اگر بخواهید نام انتشارات را به شما میدهم و اگر هم میخواهید خود کتاب را به دستتان میرسانم.


۲)بنده هم فکر توزیع اینترنتی کتاب عارف و صوفی به ذهنم رسیده بود،به صورت اینکه به یک فایل پی اچ دی تبدیل شود،بنده برای تایپش در خدمت شما هستم اگر بخواهید،البته مدتی قبل هم فکر ترجمه کتاب به عربی به سرمان زد که فعلا به دلیل کثرت برخی مشکلات منصرف شده ایم.


۳)بسیار عجیب است،لحن جناب مکتب وحی به حد چشم گیری از دفعه گذشته تغییر کرده است،گویی ملاقات انجام شده و ایشان کمی تلنگر خورده اند!در هر حال ما منکر این نیستیم که در کتب ایشان ممکن است مختصر مطالب مفید و مطابق واقعی نیز وجود داشته باشد،اما وقتی ریشه و اصل اعتقادات شخصی خراب باشد،کل اعمالش سراب است و نقش بر آب،و الا فرعون هم مطابق روایات خصایص حسنه ای داشته است،یا دشمنان دین و آقایان استکبار جهانی نیز موارد نیکی در کارنامه خود دارند!اما مهم نیست!
خصوصا محمد حسین طباطبایی که انحرافش از تمامی شاگردانش در مسائل توحیدی بیشتر،و اضلالش وسیعتر بوده و جزایش نیز انشاءالله بیشتر است،عامله الله بعدله و حشره مع من کان یتولی و یحب...

سلام.. 1.بسیار عالی.. منتظر فرستادن کتاب توسط شما هستم 2.اگر بتوانید یک فایل با کیفیت خوب و با دقت بالا در تایپ، از کتاب تهیه کنید و برای من بفرستید بنده اون رو در هاست خودم (وبلاگ یا سایت) قرار خواهم داد ان شاء الله *(یا ایها الذین امنوا اصبروا و صابروا و رابطوا)* 3.در حاشیه عرض کنم که دیداری به وقوع نپیوسته گرچه بنده کماکان آمادگی اش رو دارم.. شکر الله مساعیکم.. یاعلی

خادم الرضا علیه السلام سه‌شنبه 11 دی 1386 ساعت 22:39 http://ala.mihanblog.com

با مطلبی پیرامون عصمت بروزم و منتظر کامنت نقادانه شما!

مطلب تون رو خوندم اما کثرت اشتغالات، مانع از نوشتن کامنت نقادانه است خصوصاً درباره چنین متنی.. موفق باشید

منا سه‌شنبه 11 دی 1386 ساعت 21:31

پدر بزرگ محمد بن عبدالوهاب یک یهودی به نام سلیمان قرقوزی بود که از تر کیه به حجاز مهاجرت کرده بود .حقایقی که ممکن است در وهابیت باشد احتمالا از عقاید صهیونیست ها است .

درباره خاندان آل سعود که همپیمان وهابیت هستند نیز همین شبهه که اشاره فرمودید وجود داره... ذکر شده جد اینها فردی یهودی به نام {مک رن} بوده که بعدها به ظاهر مسلمان شده و نامش می شود مقرن! عقائد وهابیت هم از جهت تشبیه خدا به انسان و بغل کردن خدا و... شباهت عجیبی به یهود دارد و ایضا به بت پرستان (اهالی عرفان) موفق باشید

مکتب وحی سه‌شنبه 11 دی 1386 ساعت 19:57 http://kbb.parsiblog.com

سلام.
من فکرش رو نمی کردم شما به علامه ی طباطبایی هم اینطور اشکال داشته باشید!
مگر نفرمود به من قال ننگرید، ببینید ما قال. چطور یک شخصیت و آثارش رو به کل رد می‌کنید؟ یا اگر اینطور رفتار نمی‌کنید، بازتاب نوشته‌هاتون اینطوره. واقعاً در کلّ آثار علامه طهرانی مطلب خوب پیدا نمیشه که اینطور در مقام رد ایشون هستید؟ از امثال شما که اهل علمند بعیده.

سلام.. بنده همیشه معتقد بوده و هستم که {ما قال} مهم است نه {من قال} لکن از آنجا که بعضی افراد عوام مخصوصاً بعضی وب نویسان ابله، تأکید شدیدی دارند روی عصمت و پرستش فلانی و بهمانی و تأکید روی {من قال} و حاضر نیستند کوچکترین نقدی نسبت به اباطیل آنان را بشنوند و در مباحث به جای اینکه دلیل معتبر عقلی یا نقلی اقامه کنند تمام استدلال شان این است که علامه چنین گفته و مگه میشه علامه اشتباه کرده باشه و از این حرفهای مسخره، لازم هست که تذکر اکید داده شده و اباطیل شان افشا گشته و هیمنه شیطانی بعضی افراد که بت شده اند شکسته شود و بنده چنین کرده ام و به حول و قوه الهیه باز خواهم کرد وگرنه مسلماً در آثار محمدحسین لاله زاری و محمدحسین طباطبایی بعضاً مطالب مفید هم دیده می شود ولی روند کلی مطالب شان عمیقاً مسأله دار است و بنده هم همان روند کلی را تخریب کرده و خواهم کرد و فکر نمی کنم وظیفه اهل علم، چیزی جز پاسداری از حقایق دین مبین و مرزبانی از ممشای عقیدتی معصومین(ع) باشد.. موفق باشید

امیر دوشنبه 10 دی 1386 ساعت 20:07

به نام خدا.سلام.نظرشمادرباره ی این که کتاب رابه صورت فایلی دروبلاگتان قراردهیدچیست؟البته بااجازه ی ناشرودرصورت بی اشکال بودن.موفق باشید.

سلام.. بسیار پیشنهاد بجایی است لکن بنده فرصت تایپ چند صد صفحه و ساختن یک فایل قابل داونلود رو ندارم در صورتی که هر کدام از دوستان عزیز فایل متنی کتاب رو داشته باشند بنده حاضرم اون رو در پرشین گیگ خود آپلود کنم و آدرس قابل داونلود رو خدمت دوستان ارائه کنم.. موفق باشید

خادم الزهراء دوشنبه 10 دی 1386 ساعت 17:16

سلام علیکم
بله مسلما و یقینا یک تارموی گندیده آن مرحوم و اساتیدشان و تفکیکی ها بلکه نجاست ایشان به امثال حسن زاده و طهرانی و...می ارزد و هزاران شرف دارد،چرا که آن نجاست با یک بار آب کشیدن تطهیر میشود،اما نجاساتی که امثال آن عرفاء حقیر انجس من الکلب والخنزیر به بار می آورند را تنها شمشیر مولانا المفدی صاحب الزمان میتواند تطهیر کند و بس!
لینک را نگذاشتم که شما بگذارید و ثوابش برای شما نیز باشد!(لول!)
*****
لازم به ذکر است مطالب این حقیر در کامنتهای این وبلاگ کاملا شخصی بوده و صرفا ممثل آراء و نظرات اینجانب میباشد و هیچ ارتباطی به هیچ شخصیت دیگری ندارد.

سلام علیکم و وفقکم الله لمراضیه.. یاعلی

صاد دوشنبه 10 دی 1386 ساعت 00:12 http://salafi.blogfa.com/

علاوه بر شدت موضعگیری شتاب زده هم هستید

عرض نکردم؟ خواهشی کردم که عمل نکردید... بهرحال موفق باشید ضمنا انکار نکنید! یاعلی

صادق یکشنبه 9 دی 1386 ساعت 23:39 http://salafi.blogfa.com/

دوست عزیز انتظار نداشتم به این شدت موضع گیری کنید
منظور من برداشتهایی است که از گمان فراتر نمی رود و به قطع نمی رسد البته خود مستحضر هستید که جهل مرکب هم نوعی قطع است اما علم نیست
سخن امام خمینی در زمینه مقامات عرفانی را بد نیست بشنوید مضمون سخن ایشان اینست که ما نمی توانیم مقامات را انکار کنیم چه بسا چیزهایی باشد و ما از آن بی خبر باشیم

برادر گرامی.. عرض من این بود که همین حرف رو به خودتون هم بزنید و مکتب وهابیت رو رد نکنید ای بسا شما در جهل مرکب باشید و آنها بر حق باشند! مقامات وهابیان را که درک نمی کنید ای بسا چیزهایی باشد و شما از آن بی خبر باشید پس انکار نکنید!.. همیشه موفق باشید

خادم الزهراء یکشنبه 9 دی 1386 ساعت 20:02

خدا بیامرزد ایشان را،اگرچه ایشان نیز مختصر انحرافاتی را در این مسائل اعتقادیه و برخی تالیفاتشان داشتند(همچون حضرات تفکیکی و بعضی از بزرگان ایشان مثل مرحوم میرزا مهدی که عینا حرف فلاسفه و عرفا را در درس میزدند!!)اما خدایشان بیامرزد که حداقل بنیان اعتقادی ایشان و بسیاری دیگر از ستارگان ارض اقدس رضوی صحیح بود و منزه بودند از خزعبلات شیطانیه(همان عرفانیه!)
ضمنا اگر ممکن است آدرسی از آن نایاب یاب! به ما هم بدهید،بنده حاضرم برای این کتاب ده برابر پول بدهم!همینطور برای کتب دیگری که در عطش دستیابی به ایشان هستم اما امان از وقتی که خفاشان سعی در خاموش کردن نور خدا داشته باشند!
در ضمن بد نمیبود یادی نیز از ما در این پست میکردید و میفرمودید که ما هم در مشهد از برخی کتاب فروشیهای معروف سراغ این کتاب را گرفتیم و پاسخ شنیدیم که دنبالش نگرد،جمعش کردند!!

با همه خطاهای ایشان و استادشان مرحوم میرزا مهدی اصفهانی رحمهماالله بازهم کتب شان شدیداً مفید است و یک تار مویشان بر صدتا لاله زاری و حسن زاده و... شرافت دارد عفا الله عنه و حشره مع موالیه فی الجنة... ضمناً شایسته بود لینک کتابهای استاد حسن میلانی در نقد مکتب تفکیک رو ارائه می کردید که دوستانی که شیفته تامّ تفکیکیان هستند مراجعه کنند و بهره مند شوند حال بنده لینک رو ارائه می کنم http://www.erfan5.net/Books.htm (اواخر صفحه) اون مطلب پیشنهادی تون رو نیز موقعی که این پست رو در سایت می گذارم (عن قریب!) لحاظ خواهم کرد آدرس آن کتابفروش رو هم براتون ایمیل می کنم چون بیان علنی اش مفاسدی دارد (مخصوصاً برای آن کتابفروش بخت برگشته که اومده یه لقمه نون در بیاره و خبر نداره از هزاران خطر جفتکی و پارسی و پاچه ای!).. موفق باشید

اتوپیا شنبه 8 دی 1386 ساعت 17:56 http://otopia.blogfa.com

سلام دوست عزیز. ممنون از حضور و نظر روشنگرانه تان.

سلام.. مؤید باشید

خدا بیامرزد ایشون رو ، مهمترین کتابهاشون ایناست :

1 ـ بررسى در پیرامون اسلام (ردّ بر کسروى )
2 ـ فلسفه بشرى و اسلامى (در بیان و ردّ مبانى فلسفه کمونیسم)
3 ـ بهایى چه مى گوید؟ (در ردّ فرقه ضاله بهائیّت)
4 ـ عارف و صوفى چه مى گویند؟ (در بیان مبادى و اصول تصوّف و عرفان و ردّ آن)
5 ـ میزان المطالب (2 ـ 1) (شامل مباحث کلامى بر اساس قرآن و عترت)
6 ـ آیین زندگى و درسهاى اخلاق اسلامى (در بیان اخلاق اسلامى بر اساس آیات و روایات)

------------------------------------------------

کاش در جمله ای مینوشتید میرزا جواد کیه یا لااقل لینکی میدادید به صفحه ای که معرف ایشون باشه !
در این صفحه از سایت الشیعه :
http://tinyurl.com/yoedub
میخوندم که آقای میرزا جواد آقای تهرانی استاد منطق و فلسفه آقای خامنه ای بوده اند.

زحمت معرفی افتاد دوش شما! البته من از اونجایی که عمیقاً به (انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال) معتقدم فلذا خیلی دنبال زندگی نامه علما و شرح احوالات شون نمیرم و مهم برام حرف شون و ادله شون و مبانی شونه که در آثارشون هست (که شما زحمت کشیدید نام بردید)ولی اینکه کجا دنیا اومد و کجا دنیا رفت و کجا دفن شد و پیش کی فقه و اصول خوند و پیش کی کلام و فلسفه و چه کسی قبولش داشت و چه کسی قبولش نداشت و شاگردش کی بود و استادش کی و... خیلی برام اهمیت نداره.. مهم اینه که حرفشون چی بوده و ادله شون چقدر متقن و علمی بوده و.... موفق باشید

مسلم شنبه 8 دی 1386 ساعت 11:51 http://kalame-shia.blogfa.com

با سلام و تبریک مجدد عید غدیر و تشکر از اینکه مارو لینک کردید .من هم وبلاگ پربارتون رو لینک کردم
به امید موفقیت هر چه بیشترتون
راستی این مقاله معاد محوم صدرالمتالهین رو خوندم واقعا قشنگ بود با اینکه من در موسسه آیت الله سبحانی درس میخونم این صحبتها رو از ایشون نشنیده بودم هرچند میدونستم که مرحوم علامه با نظر ملاصدرا موافق نیستند
در هر صورت بیان زیبایی دارید. موفق و در پناه حق باشید

سلام و عرض تبریک متقابل.. موفق باشید.. یاعلی

جواد شنبه 8 دی 1386 ساعت 03:02 http://www.noqteh.ir

خب الان چطور میشه این کتاب رو تهیه کرد؟

باید به {نایاب فروشان} شهر خودتون مراجعه کنید مثلا در تهران قسمت غرب و شمال میدان انقلاب، بعضی کتابفروش ها هستند که کتب قدیمی و دست دوم و نایاب می فروشند.. موفق باشید

سما سماواتی شنبه 8 دی 1386 ساعت 02:14 http://smv.parsiblog.com

سلام علیکم

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب علیه السلام.

اهنئکم عید الولایة و اقدم لکم باقة ازهار و ورود و ارجو من الله تعالی ان تعیشوا انتم و اسرتکم المحترمة فی صحة و سعادة.

بعید الغدیر اهنیک
واطلب من الله یحمیک
ومن کل عدو ینجیک
انت ومحبیک

سلام علیکِ یا اختی الکریمة و احمد الله علی نعمة الولایة و اتمنی لک اسنی مراتب السعادة و العافیة

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد