-
وآخردعواناأنالحمدللهربّالعالمین
شنبه 6 مهر 1387 10:33
و ما علینا إلا البلاغ المبین www.313amir.ir و آخر دعوانا أن الحمدلله ربّ العالمین
-
هلال
دوشنبه 11 شهریور 1387 04:02
این نوشتار را برای سایت ، تدارک دیده بودم اما به علت مشکل فنی با اینکه چند بار تلاش کردم امکان نهادن ِآن در سایت فراهم نشد لذا بدلیل فوریت مطلب فعلاً در اینجا تقدیم دوستان میگردد تا حل مشکل فنی 1.کرهء ماه به دور زمین میچرخد و در هر بیست و نه و نیم روز یکبار بین زمین و خورشید واقع میشود زمانی که کرهء ماه دقیقاً بین...
-
چشتیه
دوشنبه 4 شهریور 1387 00:02
چند شب پیش، یکی از مؤمنین که عازم مشهد بود برای کاری نزد اینجانب آمد... در اثنای صحبت، سخن از لاله زاری شد و لعن بر سر قبرش اما نخودکی (که او نیز در حرم رضوی مدفون است) فراموش شد البته فراموششدنی که موجب شد یک امر فراموش شدهء از چند هفته قبل به خاطرم بیاید: بیان مطالبی دربارهء سلسلهء صوفیهء چشتیه لینک را به زیور کلیک...
-
انقطاع الی الشیطان
دوشنبه 14 مرداد 1387 04:32
« این حضرت معصومه رو میبینی؟ ... اصلاً بهترین کار رو ایشون کرد به خدا! ... پاک زندگی کرد و تن به ازدواج نداد! » این سخنی بود صادره از یک دختر دانشجو، خطاب به دختر دانشجوی بغلدستیاش در سرویس دانشگاه، زمانی که اتوبوس به سمت گنبد حرم حضرت(س) روان بود... 1.آیا منقولات تاریخی، جزء مسلمات اعتقادی است!؟ گفتهاند دختران...
-
عابد خائف یا عاشق عارف؟
شنبه 22 تیر 1387 08:06
أللهم إنی أسألک صبر الشاکرین لک و عمل الخائفین منک و یقین العابدین لک أللهم أنت العلی العظیم و أنا عبدک البائس الفقیر أنت الغنی الحمید و أنا العبد الذلیل أللهم صل على محمد و آله و امنن بغناک على فقری و بحلمک على جهلی و بقوتک على ضعفی یا قوی یا عزیز أللهم صل على محمد و آله الأوصیاء المرضیین و اکفنی ما أهمنی من أمر...
-
توبه از بدعت
شنبه 1 تیر 1387 04:04
می گوید: کتابهای فلانی را بخوانم؟ می گویم: بخوان! مانعی در خواندن اش برای مثل تو نمی بینم گرچه برای عموم، ای بسا کتب ضلال محسوب شود می گوید: چرا ضلال؟ مگر او هم اهل عرفان است؟ می گویم: او اهل عرفان نباشد چه کسی اهل عرفان است؟ می گوید: حیف! معروف است گریه های خوبی در عزای عاشوراء می کرده و در نماز شب های اش هم زیاد...
-
دو سیّد معمّم
یکشنبه 12 خرداد 1387 07:22
...نامی آشنا در پیوندهای آن وب، جلب توجهم می کند... بله او را می شناسم... سید معمّم میانسالی است که وبلاگ فعالی دارد اما با وجود فعالیت مداومش که از پستهای طولانی و متعددش معلوم است، متوسط کامنتهای هر پستش 2کامنت می باشد! ظاهراً وبلاگ را با کتاب اخلاقی اشتباه گرفته و به همین جهت کسی حوصله نمی کند ولو لحظاتی پای منبر...
-
حکایت آفتابه و عارف!
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1387 04:30
خیر سرشان طلبه هستند! به قولی طلبهء علوم دینی ! اما هرچه در وبلاگهای شان دقت می کنی چیزی از دین نمی یابی! بله عرفان هست تصوف هست تفسیر به رأی هست دخالت آراء و اهواء در دین هست قیاس و استحسان و مصلحت چینی هست تعریف و تمجید از بتهای نجس و طواغیت رجس هست اما خبری از دین نیست! دوران و زمان غریبی است... گویا غربت صاحب اش...
-
۱۲ امیر
شنبه 7 اردیبهشت 1387 19:20
همانطور که همه می دانیم، مذهب حقه شیعه امامیه ، به دلیل انتساب به دوازده امام معصوم، مذهب "اثناعشریة" نیز نامیده می شود و در میان مذاهب و فِرَق اسلامی، تنها مذهبی است که به عدد دوازده، انتساب داشته و پیشوایان معصوم اش دوازده نفر می باشند (سلام الله علیهم اجمعین) در سایر مذاهب اسلامی، تعداد پیشوایان مذهب، عددی غیر از...
-
ارتشبد خلبان، رجبعلی نکوگویان!
یکشنبه 25 فروردین 1387 21:34
به ادامه مصاحبه و نکات آن بپردازیم: کیهان فرهنگی: جناب مدرسی! با چه روشی بهتر می توانیم جناب شیخ را بشناسیم و بشناسانیم؟ دکتر مدرسی: من تصور می کنم برای معرفی جناب شیخ باید همان شیوه جناب روشن را به کار ببریم یعنی مدتی بنشینیم آرام آرام ذهن مان را بیدار کنیم و قدم به قدم، لحظه به لحظه، کارها، سخنان و نگاه او را تفسیر...
-
عجب شیخی بوده!
جمعه 16 فروردین 1387 14:31
سال گذشته در ایام فعالیت وبلاگ سابق ، خواهری لینک مصاحبهء نشریهء کیهان فرهنگی با علی مدرسی، شاگرد رجبعلی خیاط را به بنده ارائه کرد و خواستار دانستن نظر این جانب درباره عرفان ِمطرح شده در آن مصاحبه گردید این جانب نیز نکاتی را در حاشیهء مطالب آن مصاحبه نگاشتم و این نکات را طی دو پست در وبلاگ، ارائه کردم اخیراً که این دو...
-
دلبران دانای دادگستر!
یکشنبه 26 اسفند 1386 03:55
و کنّا نرجی ان نری العدل ظاهـراً . فـاعـقـبـنـا بـعـد الـرجـاء قـنـوط متــی تصـلح الدنیا و یـصلح اهلها . و قاضی قضاة المسلمین یلوط قبل ها امید داشتیم که عدالت را آشکار ببینیم لکن بعد از امید، دچار ناامیدی شدیم چه وقت دنیا و اهل آن صالح می شوند وقتی که قاضی القضات مسلمانان لواط می کند! مورخ بزرگ اهل تسنن، "ابن خلکان"...
-
بسان حضرت!حافظ
یکشنبه 19 اسفند 1386 05:52
بنا بر نقلی، روزی که گذشت روز شهادت حضرت غریب الغربا ، ابی الحسن الرضا، علی بن موسی سلام الله علیه بود و امروز اولین روز امامت ظاهری طود کرامت و جود و امام نجابت و تقوا، حضرت محمد بن علی التقی جواد الائمة سلام الله علیهم می باشد امامت امام جواد(ع) در شرایط سختی آغاز شد پدرشان سالها تحت عنوان ولیعهد و نفر دوم حکومت،...
-
مشرک شیرازی یا حافظ همجنس بازی؟
سهشنبه 7 اسفند 1386 07:57
یکی از نقاط بهت آور اشعار حافظ شیرازی، تأکید بر عشق به پسربچه ها و تمایل به همآغوشی با همجنس است این نقطه عجیب، آنقدر در اشعار این شخص، تکرار شده که جای هیچ شک و شبهه ای باقی نگذاشته و انحراف شدید جنسی او را به انحاء مختلف، اثبات می نماید البته انحراف همجنس گرایی، مختص او نیست و عارفان دیگری نیز به بهانهء عشق مجازی به...
-
اخلاص در بت پرستی
یکشنبه 28 بهمن 1386 16:16
به صراحت قرآن، شیطان، هدف نهایی خود را اضلال همه خلق ، به جز اهالی "اخلاص" تعریف کرده است (سورة ص آیه82) از این روست که برای هرکسی متناسب با شرایط و روحیات و شکل زندگی اش برنامه ای جدا می ریزد و روشی متناسب برمی گزیند یکی از این روشها هم دخل و تصرف در خود مفهوم اخلاص است دخل و تصرف در معنای اخلاص و تحریف حقیقت آن، از...
-
غیبت تامّة
یکشنبه 21 بهمن 1386 15:43
«میرزای فلانی را در مسجد بهمان، حالت مکاشفه ای دست داد و امام زمان(عج) را دید که کتیبه ای به او نشان می دهد در آن کتیبه نوشته بود طلب المعارف من غیر طریقنا اهل البیت مساوق لانکارنا و این شد که میرزا از عقائد سابق خود برگشت» ! «جناب بهمانی، در کوران مبارزات سیاسی خود، یکبار فرمان خاصی خطاب به طرفداران اش صادر کرد یکی...
-
صوفی نائب الامام
یکشنبه 14 بهمن 1386 10:14
کان فقیهاً من فقهائنا فخلط و ظهر عنه ما ظهر و انتشر الکفر و الالحاد عنه (بحارالانوار ج51 ص375) فقیهی بود از فقهای ما شیعیان، اما اموری را به هم آمیخت و از او آشکار شد آنچه آشکار شد و کفر و الحاد از او منتشر گشت! آنچه خواندید نقلی بود درباره فردی به نام محمد بن علی شلمغانی عزاقری که ابتدائاً از فقهای شیعه بوده لکن...
-
عاشوقاء!
شنبه 6 بهمن 1386 13:32
دهه 1350 شمسی با همان جوی که عرض شد، گذشت و دهه 60 شروع شد در این دهه نیز همان قصه، با فرمی دیگر و تحت اشکال دیگری برقرار گشت و بازهم برخورد عوامانه با مقوله عاشوراء و سوءاستفاده بعضی گروههای سیاسی قدرت طلب از همین نگاه عوامانه ادامه یافت و همانطور که در جو دهه 50، مخالفت با نگاه عوامانه جوانان مارکس زده ، برای یک...
-
شهید سوسیالیست
یکشنبه 30 دی 1386 04:26
یکی از ممیزه های حادثه عاشوراء و فاجعه کربلاء نسبت به حوادث مشابه خود، ماندگاری عمومی و بقای جلوه های مردمی آن است ماندگاری نمادها و بقاء معالم یک حادثه در عرصه جامعه، گرچه برای مکتب و تفکر مربوط به آن، در بدو نظر، یک نقطه قوت و مایه نیرومندی برای آن مکتب، تلقی می شود لکن به همان اندازه، آن مکتب را در معرض خطر تحلیل...
-
هیأت عاشقان پدر و پسر و روح القدس!
شنبه 22 دی 1386 06:49
تاکنون درباره سبکهای عزاداری عاشقانه و غیرعقلایی بعضی عوام در عاشوراء و عزای سیدالشهداء(ع) حرف و کلام، بسیار گفته و نوشته شده و تذکرات فراوانی از جانب اهل علم به جهال عاشق، ارائه شده است بارها گفته شده که باید سیره ما در عزاداری، همان چیزی باشد که خود اهل بیت(ع) از ما خواسته اند و برای ما تبیین کرده اند لکن بازهم ماه...
-
شخصیت پرستان کم شخصیت
شنبه 15 دی 1386 00:24
دی ماه 85 است... پای نت نشسته ام و دارم وبلاگهای "هم لینک" وبلاگم را مرور می کنم در وبلاگ یکی از این عارف مسلکان، حکایتی می بینم درباره توبه یک جوان کفن دزد که چنین و چنان کرد و پیغمبر(ص) چنین و چنان به او فرمود و... در همان بدو نظر می بینم این حکایت، خلاف مبانی عقیدتی شیعه و ناقض بعضی بنیانهای فکری دین مبین است...
-
عارف و صوفی چه می گویند
شنبه 8 دی 1386 00:11
خب معلوم است! چرند! شما در مکتب عرفان، جز مشتی مطالب بافتنی ضد عقل که مزین شده به چند آیهء تفسیر به رأی شده و معدودی روایت جعلی، چیز دیگری می بینید!؟ البته این پاسخ نابجاست! نه از این بابت که نادرست باشد اتفاقاً خیلی هم درست است! لکن از این بابت که این "عارف و صوفی چه می گویند" یک پرسش نبود! بلکه نام یک کتاب ارزشمند...
-
خوش بینی شاگرد و بدبینی استاد
جمعه 30 آذر 1386 00:31
«ایشان هیچوقت معاد را تدریس نمی کرد به خاطر دارم هنگامی که خدمت شان منظومه می خواندیم وقتی به مبحث معاد رسیدیم درس را تعطیل کردند... علت را هم هیچوقت بیان نکردند فقط تنها چیزی که ما توانستیم کشف کنیم این بود که مرحوم علامه طباطبایی، معادِ مرحوم صدرالمتألهین را قبول نداشت چون با ظواهر آیات ، تطبیق نمی کرد... معاد مرحوم...
-
چهل روز معصیت
جمعه 16 آذر 1386 22:58
به اینجا رسیدیم که نسبت دادن ارزشمندی یک عمل به دین، باید مبتنی بر نص و دلیل معتبر باشد و اینجا عرصه خیال پردازی و ذهنیت سازی نیست اگر ما عملی را به دین نسبت دهیم که نصی (بالخصوص یا بالعموم) بر رجحان آن، دلالت نداشته باشد مرتکب بدعت شده ایم ولو آن عمل در ظاهر و صورتش، خیلی عارفانه و سالکانه و معنوی باشد و ما خیال کنیم...
-
قصد رجاء
چهارشنبه 14 آذر 1386 01:32
طبق آنچه قبلاً عرض شد بدعت این است که امری خارج از دین به دین اضافه گشته و حیثیت و شأن دین، به آن مطلبِ خارج از دین داده شود به عنوان مثال، عقائد و اعمال عرفانی که عمدتاً بافتهء ذهن علیل آکنده از بلاهت و عقلِ سرخ شده در روغن ریاضت! می باشد و بدست شیاطین جن و انس، ساخته و پرداخته شده و هیچ نسبتی با دیانت و مبانی توحیدی...
-
خیالات خام
دوشنبه 5 آذر 1386 09:18
خاطرم می آید اوائل سال گذشته در یک وبلاگی در پرشین بلاگ دیدم عقائد جدیدی درباره معاد و آخرت مطرح شده است که نه با ظواهر آیات و روایات می ساخت و نه دلیل عقلی قابل ذکری بر آن اقامه شده بود فرد وبلاگ نویس، تمام آیات و روایات معاد را به ظهور امام عصر(عج) تأویل برده بود و مدعی شده بود که اساساً آخرت غیر از این دنیا وجود...
-
بدعتگذار مؤمن!
شنبه 3 آذر 1386 23:21
طبق آنچه که در نگاشته های قبلی عرض شد به اینجا رسیدیم که احکام الهیه با نظر به سعادت و شقاوت ابدی انسان ( جهنم و بهشت ) تشریع شده است و از آنجا که درک بهشت و جهنم بواسطه حکم عقل نیست (بلکه نص شرعی موجب شده به آن معتقد شویم) بنابراین درک رابطه بین اعمال ما در این دنیا و نتایج آن در آخرت نیز کار عقل نیست و در واقع، عقل...
-
۳۱۳ امیر
پنجشنبه 1 آذر 1386 07:12
به لطف و نصرت و عون و عنایت حضرت ولیّ المؤمنین و ربّ العالمین، الله (سبحانه و تعالی) و تحت توجّهات امام حیّ معصوم، حضرت مولانا ولیّ الله الاعظم ، الحجّة بن الحسن المهدی (روحی فداه و عجّل الله فرجه) و در یادمان میلاد خورشید اهل بیت (علیهم السلام) و عالم آل محمّد (صلّی الله علیه و آله و سلّم) سیّد اهل توحید و سالار...
-
شبه عقل
دوشنبه 28 آبان 1386 20:34
در نگاشته قبلی چنین عرض شد که دو پایه استناد صحیح به آیات و روایات ( مبانی اعتقادی زیربنائی توحیدی و دینی ) و ( قواعد عقلایی فهم و استنباط از متن ) می باشد چنانچه مبانی عقیدتی فرد، مبتنی بر بنیان های اصیل عقیدتی نباشد و تحت تأثیر افکار خیال پردازانه عرفانی یا مبانی توهمی شبه فلسفی یا هر انحراف دیگری باشد یا روش...
-
تفسیر به رأی
شنبه 26 آبان 1386 08:33
معروف است که در جنگ صفین بر سر زبان ها افتاده بود پیامبر(ص) فرموده اند: عمّار را گروهی تجاوزگر خواهند کشت ؛ همین موجب شده بود لشگر شام و لشگر کوفه مداماً در این فکر باشند که اگر عمّار(رض) در همان لشگر علی(ع) بماند و به دست لشگر معاویه کشته شود معلوم می شود معاویه تجاوزگر است و اگر هم عمّار(رض) به لشگر معاویه بپیوندد و...